Adverteren op LinkedIn doe je zo


Wil je leads genereren voor jouw bedrijf? Dan is LinkedIn mogelijk een goed platform voor je. Met adverteren LinkedIn heb je de mogelijkheid om op veel manieren jouw doelgroep aan te spreken. Maar wat zijn nu precies de mogelijkheden? Je leest het hier!

Targeting met LinkedIn

Adverteren op LinkedIn is een goede manier om aan leads te komen voor jouw bedrijf. Zo heb je met LinkedIn de mogelijkheid om jouw doelgroep zeer specifiek aan te spreken. Voorbeelden van targeting dat je kunt gebruiken is geslacht, leeftijd, industrie, bedrijfsomvang en functietitel. Je kunt dan ook aanspreken wie je maar wilt, wanneer je dat wilt. Het is in ieder geval belangrijk om de juiste doelgroep in gedachten te hebben.

Naast de uitgebreide targeting, kun je jouw doelgroep met verschillende advertentievormen aanspreken. Denk bijvoorbeeld aan Text Ads. Hiermee kun je advertenties plaatsen op LinkedIn in de vorm van tekst, video of afbeeldingen. Je kunt hiermee je advertenties richten om je webinar, nieuwsbrief of whitepaper. Op deze manier kun je heel goed leads genereren voor jouw bedrijf. Ook heb je de mogelijkheid om Sponsored Content te plaatsen. Dit is normale content die je op je bedrijfsprofiel of persoonlijke profiel hebt geplaatst. Maar je kunt het promoten aan de doelgroep die je zelf hebt samengesteld. Ten slotte kun je Sponsored InMail gebruiken. Hiermee kun je iedere gebruiker van LinkedIn een bericht sturen, ongeacht of je een connectie met die persoon hebt. Zo kun je iedereen bereiken die je wilt.