Tips voor het adverteren op social media


Tegenwoordig heeft iedereen wel een account op één of meerdere social media kanalen. Ook bedrijven maken hier veel gebruik van. Het is namelijk dé plek om een doelgroep te bereiken en heel specifiek een advertentie of campagne op hen te richten. Maar hoe doe je dit precies, adverteren op social media? Wij geven graag een paar handige tips! Lees dus snel verder.

Welk platform?
Bij het opzetten van een social media advertentie, zul je eerst het platform moeten kiezen. Het platform die je kiest is ook weer afhankelijk van de identiteit van je organisatie. Zo zal Instagram en Snapchat meer gericht zijn op een wat jongere doelgroep en berichten met veel visuele content. Facebook en Twitter daarentegen is weer voor een brede doelgroep, waaronder de oudere doelgroep, maar ook een zakelijke doelgroep.

Inrichten van de advertentie

Maar het adverteren op social media heb je het voordeel dat je de campagne heel gemakkelijk kunt targetten op een bepaalde doelgroep. Zo kun je bijvoorbeeld een Snapchat advertentie maken speciaal gericht op jongeren of plaats een bericht op Facebook voor mensen in een bepaalde regio. Al deze kenmerken van de doelgroep kun je heel gemakkelijk instellen. Op deze manier komt de boodschap dus meteen terecht bij de mensen waar je de advertentie ook voor ogen hebt.

Content

De campagne moet uiteraard ook goede content bevatten. Het is belangrijk dat je een beetje kan variëren met content. Denk bijvoorbeeld aan het afwisselen van video’s met foto’s of teksten. Je trouwe volgers zullen het alleen maar waarderen als je je boodschap op meerdere manieren overbrengt. Verder is het goed om waarde toe te voegen. Het moet dus een relevant en nuttig bericht zijn voor de volgers. Dit kun je doen door bijvoorbeeld deskundig advies te geven, maar ook door relevante bronnen toe te voegen.