Met weinig moeite veel nieuw websitebezoek? Met Google Marketing lukt het!
Reclame maken is iets dat je als organisatie op talrijke manieren kunt doen. Een van de beste (en dus meest gebruikte) manieren betreft hierbij Google Marketing. Dit is een vorm van marketing waarbij je als bedrijf bij (de website van) een publisher adverteert. Doorgaans gaat dit min of meer via het welbekende no cure no pay systeem. In die zin is dit dus een gunstige en financieel niet al te risicovolle manier om te adverteren. Sterker nog, als alles loopt zoals gewenst, dan kun je dankzij affiliate marketing zelfs in afzienbare tijd flink veel extra websitebezoek genereren.
Waar moet je zoal rekening mee houden met affiliate marketing?
Tegenwoordig heb je heel wat te kiezen als het op publishers aankomt. Iedereen zou namelijk zichzelf kunnen manifesteren als publisher. Natuurlijk zijn er wel grote en bekende spelers in deze markt, maar hierbij ligt het voor de hand dat je ook iets meer moet betalen voor de diensten die de publisher biedt. Dit is dus iets dat je goed moet overwegen. Minstens net zo belangrijk is echter natuurlijk dat je een publisher vindt waarvan de doelgroep zo goed mogelijk aansluit bij je eigen doelgroep. Dit is een basisvoorwaarde om een voor alle partijen geslaagde deal eruit te slepen.
Richt ook je eigen site goed in voor optimale conversie
Zoals al aangegeven moet affiliate marketing er dus toe leiden dat meer mensen je website bezoeken. Denken dat je er daarmee al bent zou echter niet verstandig zijn. Meer websitebezoek alleen is namelijk nog niet genoeg. Je hebt hier immers niets aan als al die bezoekers geen concrete acties ondernemen. Of met andere woorden, als je met affiliate marketing mensen naar je website lokt, zorg er dan ook voor dat zij op je site verleid worden contact op te nemen of iets aan te schaffen.