Inventaris voor veiling
Inventaris voor veiling
Het kantoor ondervond een goede inventaris om de veiling klaar te maken. Het bedrijf van mijn vader was stop gezet, door zijn overlijden zat er niks anders op dan het opzeggen. De kinderen hadden allemaal al een andere baan en niemand voelde er wat voor om het bedrijf zelf te runnen. Ik ben de enige met wat ondernemerschap in mij, maar omdat ik druk ben met een eigen bedrijf, wat totaal niet in de buurt ligt van het bedrijf van mijn vader, kon ik ook niet zoveel met het bedrijf. Bovendien had ik er vrij weinig verstand van, er kunnen dus maanden over heen gaan voordat ik een beetje in de gaten zou hebben wat er allemaal speelt en moet gebeuren. Het bedrijf werd dus opgeheven, dit kon nog best simpel, ik dacht eerst dat dit een eindeloze administratie hel ging worden, maar dit viel mij alles mee. We maakte met de spullen een inventaris op om dit vervolgens te laten veilen door een online veiling bureau. Dit was voor ons de beste keus, zelf verkopen ging echt teveel tijd kosten en gezien we qua prijs niet heel erg veel belang hadden, vonden we een veiling een prima idee. Dit was eigenlijk ook zo gebeurd, we stuurde de inventaris naar het bedrijf en binnen een paar weken was alles al weg. We besloten namelijk het als inboedel te verkopen. Je kon dus een complete kantoor inrichting, van goede kwaliteit, via de veiling aanschaffen. Veel mensen hadden hier oren naar.