Structuur met FMIS
Als je binnen korte tijd van een klein bedrijf naar een middelgroot bedrijf groeit, dan heeft dat natuurlijk vele verschuivingen als consequentie. Die consequentie heb ik tijdenlang niet onder ogen kunnen zien denk ik, ik vrees dat ik het lang ook niet heb willen zien namelijk. Je denkt alleen maar in groei op een gegeven moment, dat was althans waar ik me automatisch op richtte. Maar denken in groei is niet denken in stabiliteit, die immers net zo belangrijk is voor het behoud van je bedrijf, en daar schortte het een beetje aan bij ons. Ik heb een behoorlijk belangrijke beslissing weten te nemen door een consultant in te huren en die in de hele organisatie te laten meekijken naar wat er verstandig was te veranderen. Ik heb daar immers nooit voor doorgeleerd en deed altijd maar wat op gevoel – maar dat gevoel bleek dan toch niet altijd juist uit te pakken. Ik merk nu echt steeds beter hoe goed ik eraan heb gedaan een expert naar de materie te laten kijken, want het wordt me steeds duidelijker wat een veranderingen, nee verbeteringen, ermee zijn gekomen. Zo hebben we voor de facilitaire dienst nu FMIS, wat het echt een stuk beter te regelen maakt allemaal. Dat maakt bovendien ook dat alle dingen in het bedrijf zelf een stuk makkelijker verlopen en dat het met FMIS dus al gelijk bij de voordeur geen chaos meer is – zoals het in de oude situatie dus zeker was. Ik was het echt zat, dat ongestructureerde, en gelukkig hebben we daar tegenwoordig echt geen last meer van. Je organiseert alle services binnen het bedrijf echt in een systeem, waarin ook SAP is meegenomen overigens, en hebt zo echt het gewenste overzicht.